شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی در اصفهان

شارژ کپسول آتش نشانی در اصفهان

شارژ کپسول آتش نشانی در اصفهان | کپسول آتش نشانی به همراه جعبه آتش نشانی یکی از بهترین تجهیزات اطفاء حریق می باشد. که امروزه در اکثر ساختمان های اداری و مسکونی و تجاری ، بیمارستان ها ،سوله ها و کارخانه ها وجود دارد. وجود کپسول های آتش نشانی و  استفاده درست از ان در ابتدای حریق کمک زیادی به عدم گسترش حریق و صدمات جبران ناپذیر مالی و جانی میشود.

کپسول های آتشنشانی در انواع مختلف پودری ، CO2 ،فوم ، گاز و مایع باید در زمان های معینی شارژ شوند. اکثر کپسول های آتش نشانی نیاز به شارژ سالانه دارند. فروشگاه ابزار اردستان در زمینه ی تولید کپسول اتش نشانی ، تعمیر کپسول و تجهیزات آن و شارژ کپسول آتشنشانی در اصفهان آماده ی خدمات رسانی به مشتریان می باشد.

شارژ کپسول آتش نشانی CO2

شارژ کپسول آتش نشانی در اصفهان
شارژ کپسول آتش نشانی در اصفهان

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اکثر کپسول های آتش نشانی به غیر از کپسول CO2 سالانه شارژ می شوند.  بهتر است که کپسول های CO2 هر دو سال شارژ شوند و هر دو سال نیز آزمایش هیدرو استاتیک انجام شود و کپسول سر و ته شود. در رابطه با تاریخ مصرف این کپسول ها نیز باید اضافه کنیم که تاریخ انقضا ی همه ی این کپسول ها یکسان نیست. تفاوت کپسول پودری و co2

توجه کنید | در خرید کپسول آتش نشانی حتما قبل از خرید به تاریخ تولید کپسول توجه کنید در برخی مواقع کپسول های آتش نشانی که در انبار بوده و چند ماه از آنها گذشته است را با قیمتی کمی پایین تر به شما پیشنهاد میدهند. بهتر است برای خرید و شارژ کپسول های آتشنشانی به مراکز معتبر و دارای گواهینامه مراجعه کنید. یکی از این مراکز معتبر و پیشتاز در امر تولید و شارژ کپسول های آتشنشانی در اصفهان فروشگاه ابزار اردستان می باشد.

ویژگی های کپسول آتشنشانی

از آنجائی که آتش سوزی های بزرگ میتواند زندگی افراد را نابود کند و خسارات جانی و مالی زیادی بر جای گذارد اهمیت استفاده از وسایل اطفاء حریق مانند کپسول آتشنشانی کاملا واضح و آشکار است. کپسول های آتش نشانی دارای ویژگی هائی هستند که شامل درصد راندمان و زمان شارژ می باشد که باید بر اساس استاندارد های جهانی باشد. اکثر کپسول های آتش نشانی نیاز به شارژ سالانه دارند. همه ی کپسول های اتشنشانی از هر رنگ و مدلی قابل شارژ مجدد هستند و چنانچه دچار آسیب نشده باشند بعد از شارژ همان کارآئی قبلی را دارند.

همه ی کپسول های آتشنشانی از هر نوعی که باشند باید دارای یک سری ویژگی هائی باشند که بتوانند اطفاء حریق کنند. یکی از این ویژگی ها فشار داخل محفظه می باشد که باید حدود 100 Psi باشد. یکی دیگر از این ویژگی ها برد پرتاب است که باید بین دو تا 7 متر باشد که از نزدیکی بیش از حد به آتش در هنگام اطفاء حریق جلوگیری کند.

سرعت و زمان تخلیه کپسول های آتشنشانی نباید کوتاه باشد تا زمان کافی برای اطفاء حریق باشد و افراد فرصت کافی برای خاموش کردن آتش داشته باشند. نحوه کار با کپسول آتش نشانی

اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی در اصفهان
شارژ کپسول آتش نشانی در اصفهان

بر اساس قوانین جدید ایمنی ساختمان ها ، همه ی ساختمان ها ملزم به استفاده از کپسول های آتش نشانی و دیگر ملزومات آن در جهت بالابردن ایمنی هستند. البته تنها وجود کپسول آتش نشانی در ساختمان در صورتیکه طرز استفاده از آن را ندانید و یا اینکه زمانی که کپسول نیاز به شارژ دارد از شارژ کردن آن منصرف شوید در هنگام نیاز نمی تواند به کمک شما بیاید.

اکثر کپسول های آتش نشانی قابلیت شارژ مجدد را دارند ولی کپسول هائی نیز وجود دارند که غیر قابل شارژ هستند. استفاده از این کپسول ها برای چندین بار مکرر هیچ تاثیری ندارد. شارژ کپسول های آتش نشانی به نحوه ی مصرف شما نیز بستگی دارد. بعضی افراد بعد از چندین بار استفاده از کپسول باز هم به دنبال شارژ کردن آن نمی روند در صورتیکه کپسول ها بعد از چندین بار استفاده قدرت پرتاب اولیه را ندارند.

برای شارژ کپسول آتشنشانی باید به مراکز معتبری که با نحوه شارژ کپسول آشنائی دارند مراجعه کنید. در این مراکز ابتدا کپسول از نظر سلامت بدنه و تاریخ انقضاء تست میشود و در صورت سالم بودن شارژ میشود. اگر کپسول نیاز به تعمیر داشت در صورت امکان کپسول را تعمیر و سپس شارژ می کنند. در فروشگاه ابزار اردستان تمامی خدمات مربوط به کپسول آتش نشانی از قبیل شارژ کپسول ، تست کپسول ، فروش کپسول آتش نشانی و در صورت نیاز تعمیر و رنگ کردن کپسول ها توسط افراد خبره انجام میگیرد.

بسیاری از کپسول ها در صورت استفاده نشدن تا یکسال نیاز به شارژ مجدد ندارند.

تست هیدرواستاتیک کپسول آتش نشانی

تست هیدرو استاتیک چگونه انجام میشود؟ برای شارژ کردن کپسول آتشنشانی در مراکز معتبر ابتدا لازم است سلامت کپسول محرز شود. یکی از روشهائی که با آن میتوانیم سلامت کپسول ها و مخازن نگهداری گازها را تشخیص دهیم تست هیدرو استاتیک است. برای انجام این تست ابتدا مواد داخل کپسول را به طور کامل تخلیه میکنند. سپس یک مایع مانند آب به داخل کپسول تزریق میکنند. حجم این مایع تا زمانی که به فشار معینی برسد افزایش می یابد. سپس راه ورود مایع را می بندند و برای مدتی کپسول را رها میکنند. پس از مدتی فشار داخل محفظه را اندازه گیری میکنند. اگر فشار داخل کپسول افت کرده باشد نشان دهنده ی وجود نشتی در کپسول می باشد.

تست هیدرو استاتیک بسیار دقیق تر از روش بررسی ظاهری کپسول با استفاده از مایع رنگی برای پیدا کردن سوراخ یا منفذ روی بدنه میباشد. این تست را در خانه نیز میتوان انجام داد ولی دقت بالائی ندارد. تست هیدرو استاتیک کپسول های آتشنشانی باید توسط مراکز معتبر فروش و شارژ کپسول آتشنشانی انجام گیرد. نکات ایمنی کار با ابزار

خدمات شارژ کپسول آتشنشانی

شارژ کپسول آتش نشانی در اصفهان
شارژ کپسول آتش نشانی در اصفهان

برای اینکه کپسول ها را شارژ مجدد کنیم ابتدا باید بدنه و سایر قسمت های کپسول از لحاظ سلامت تست شود. کپسول آتشنشانی حتی اگر به مدت طولانی از آن استفاده نشود باز هم ممکن است دچار آسیب شوند. شرایط آب و هوائی و گذر زمان و ثابت ماندن کپسول برای مدت طولانی در بعضی مواقع باعث گرفتگی یا ایجاد مشکل در سیلندر و قطعات خروجی کپسول آتشنشانی می شود. همچنین بدنه کپسول ممکن است در اثر سرد و گرم شدن محیط دچار آسیب شود. بنابراین تست های دوره ای کپسول های آتشنشانی نیازمند ابزار و تخصص لازم میباشد که توسط مراکز معتبر انجام میگیرد. موارد ایمنی ساختمان

خدماتی که در فروشگاه ابزار اردستان برای شارژ کپسول آتشنشانی انجام میگیرد عبارتند از :

تست هیدرو استاتیک ، تمیز کردن رسوبات مسیر سیلندر و چربی زدائی ، تست سلامت شیر و بررسی نشتی ، تعویض شیر خروجی در صورت نیاز ، رنگ کردن کپسول و تعویض کل کپسول در صورت نیاز

از دیگر خدمات این فروشگاه میتوان به شارژ کپسول اکسیژن ، شارژ کپسول نیتروژن ، شارژ کپسول هیدروژن و شارژ کپسول ارگون در اصفهان اشاره کرد.

چگونگی شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول اتش نشانی در دو حالت انجام میگیرد.

  1. زمانی است که از کپسول استفاده کرده اید و باید شارژ شود.
  2. زمانی که زمان شارژ کپسول که بر روی کارت آن حک شده فرا برسد. حتی در صورتیکه شما از کپسول استفاده نکرده اید.

اولین مرحله ی شارژ کپسول مشخص شدن نوع کپسول است. نوع مواد داخل مخزن باید مشخص شوند. کپسول های نوع a با آب پر میشوند و کپسول های نوع b، c، d با مواد شیمیائی پر میشوند. اگر مواد گازی جایگزین مواد مایع و پودری شوند خطرآفرین هستند بنابراین آگاه بودن به نوع ماده ی داخل کپسول مهم است.

مرحله ی بعدی تخلیه کامل کپسول می باشد. حتی اگر هیچ استفاده ای از کپسول نکرده اید باید در زمان شارژ به صورت کامل تخلیه شود.

در قدم بعدی باید تست سلامت برای کپسول انجام گیرد. ظاهر کپسول نباید زدگی یا خوردگی داشته باشد. در صورت نبود علائم ظاهری آسیب دیدگی ،تست هیدرو استاتیک برای اطمینان کامل از سلامت بدنه و سایر متعلقات آن انجام می گیرد.

در آخرین قدم نوبت به پر کردن کپسول میشود. مواد خاموش کننده تحت فشار زیاد توسط دستگاه های ایمن و تمام اتوماتیک وارد کپسول میشوند. افراد متخصص ، این کار را با سرعت زیادی انجام میدهند. به دلیل اینکه مواد تحت فشار بالا وارد کپسول میشوند در زمان استفاده نیز با فشار زیادی بر روی آتش پرتاب میشوند.

دیگر خدمات ما :

  1. قیمت الکترود میکا
  2. قیمت سنگ کاربید
  3. قیمت الکترود آما

قیمت شارژ کپسول آتشنشانی

شارژ کپسول آتش نشانی در اصفهان
شارژ کپسول آتش نشانی در اصفهان

کپسول های آتشنشانی هر 6 ماه یک بار باید بررسی شوند و در صورت نیاز به شارژ باید شارژ مجدد شوند. قیمت شارژ کپسول های آتشنشانی به نوع کپسول و وزن آن بستگی دارد. قیمت شارژ کپسول پودری با گازی و مایع متفاوت می باشد.

فروشگاه ابزار آلات اردستان مورد تائید سازمان آتش نشانی تمامی تجهیزات و امکانات و دانش لازم جهت شارژ کپسول های آتشنشانی ، شارژ کپسول های اکسیژن ، نیتروژن و هیدروژن را دارد. شارژ کپسول ها با دستگاه های تمام اتوماتیک و در اسرع وقت توسط افراد خبره با کمترین قیمت انجام میگیرد. برای اطلاع از قیمت شارژ کپسول آتش نشانی میتوانید با شماره های فروشگاه تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در این مورد به دست آورید.

زمان شارژ کپسول آتش نشانی

معمولا کپسول های اتش نشانی پودری باید سالانه یا هر دو سال یک بار شارژ شوند. در نظر داشته باشید که تاریخ شارژ قبلی و بعدی بر روی برچسب موجود روی محفظه قرار گرفته باشد تا مصرف کننده بتواند از تاریخ دقیق شارژ مطلع شود.

در صورتیکه کپسول های اتش نشانی استفاده نشده باشد سالانه باید شارژ شود ولی در صورتیکه کپسول حتی یک بار استفاده شود باید دوباره شارژ شود. اگر کپسول نیمه پر باشد قدرت پرتاب اولیه را ندارد و نمی تواند کارائی بالائی در هنگام اطفاء حریق داشته باشد.

در هنگام تست های دوره ای که برای کپسول انجام میگیرد اگر کپسول اتش نشانی نیاز به سرویس دارد حتما باید ابتدا سرویس و سپس شارژ شود. کپسول آتش نشانی را بعد از مدتی حتی در صورت عدم استفاده شارژ کنید. اگر میخواهید کمتر کپسول را شارژ کنید از کپسول های خشک یا پودری استفاده کنید.

در صورتیکه کپسول اتش نشانی در مکان مناسب از لحاظ دما و رطوبت نباشد یعنی در مکان های خیلی گرم یا خیلی سرد و مرطوب قرار گیرد میتواند تاثیر منفی بر روی کپسول به جای گذارد. در این صورت نیاز است کپسول های آتش نشانی زودتر از موعد مقرر شارژ و سرویس شوند.

نکات مهم در زمان شارژ کپسول آتشنشانی :

  1. سیم پلمپ کپسول باید به گونه ای باشد که به آسانی قابل قطع شدن باشد.
  2. پلمب کپسول نباید باز شده باشد.
  3. فراموش نکنید در مدت زمانی که کپسول را به نمایندگی برای شارژ تحویل می دهید بایستی کپسول جایگزین به جای آن قرار گیرد.
  4. قبل از شارژ مجدد کپسول ، آزمایش هیدراستاتیک کپسول های آتش نشانی به منظور اطمینان از ایمن بودن تجهیزات آن باید صورت بپذیرد.
  5. در زمان شارژ کپسول آتش نشانی برچسب و یا کارتی که حاوی اطلاعات آخرین مرتبه شارژ کپسول و تاریخ بعدی شارژ است بایستی بر روی کپسول قرار گیرد.

بازرسی های کپسول آتشنشانی

شارژ کپسول آتش نشانی در اصفهان
شارژ کپسول آتش نشانی در اصفهان

کپسول های آتش نشانی نیاز به بازرسی های دوره ای برای تشخیص سلامت و کارائی آنها دارد. این بازرسی ها برای جلوگیری از آسیب و اطلاع یافتن در مورد وضعیت سلامت و ایمنی کپسول ها لازم است.

  1. در بازرسی ماهانه کلیه وسایل و تجهیزات کپسول ها مورد ارزیابی قرار می گیرد. در این بازرسی به محدوده عقربه مانومتر توجه میشود و برای اینکه از کلوخه شدن نوع پودر موجود در کپسول آتش نشانی جلوگیری شود لازم است که کپسول سر و ته شود. همچنین بدنه کپسول ، مکان نصب کپسول و تمامی اجزای آن از قبیل شیر اهرم ، شیلنگ و سر لوله مورد بررسی دقیق قرار میگیرد.
  2. در بازرسی 6 ماهه تعدادی از کپسول ها را به صورت تصادفی انتخاب میکنند و در یک آتش سوزی ساختگی آن ها را تست میکنند. اگر ده درصد از وزن کپسول ها کم شده باشد نیاز به شارژ مجدد دارند.
  3. بازرسی سالانه مربوط به شارژ تمامی کپسول های اتش نشانی به غیر از CO2 میباشد. کپسول CO2 دو سال یک مرتبه نیاز به شارژ و تست هیدرو استاتیک دارد.

در زمان استفاده از کپسول های اتش نشانی برای کارآمدی بهتر باید چند مرتبه کپسول را سرو ته کنیم. برای خرید و شارژ کپسول آتش نشانی به مراکز معتبر و مورد تائیید سازمان آتش نشانی مراجعه کنید.

نکات ایمنی شارژ کپسول آتش نشانی

  • بعد از یک بار استفاده از کپسول اتشنشانی باید حتما اقدام به شارژ کپسول آتش نشانی کنید. چرا که مواد داخل محفظه قدرت پرتاب اولیه را ندارند.
  • پلمپ روی شیر ضامن باید به راحتی باز شود. در صورتیکه پلمپ باز شده باشد باید کپسول مورد بازرسی قرار گیرد.
  • پس از شارژ کپسول ، کپسول باید وزن شود و مقدار وزن آن با استاندارد جهانی باید مطابقت داشته باشد.
  • در موقع تحویل کپسول باید یک برچسب که نحوه استفاده از دستگاه و تاریخ تست های دوره ای و تاریخ اخرین شارژ و تاریخ شارژ بعدی را نمایش میدهد به آن وصل باشد. بعد از شارژ متصدیان مربوطه بدنه کپسول را به وسیله ی یک روکش پلاستیکی می پوشانند.
  • در صورتیکه بدنه کپسول اتش نشانی دچار لک و ترک و زنگ زدگی در قسمت های جوشکاری باشد باید هنگام سرویس و شارژ مجدد نسبت به رفع آن اقدام کرد.

مراحل دریافت گواهی ایمنی  HSE

کلام آخر

در این مقاله در مورد شارژ کپسول های آتش نشانی در اصفهان و نکات ایمنی مربوط به آنها صحبت کردیم. برای اینکه با خیالی راحت بتوانید در مواقع خطر از کپسول آتش نشانی استفاده کنید و خطرات مالی و جانی را به حداقل ممکن برسانید باید شارژ کپسول آتشنشانی را جدی بگیرید. برای شارژ کپسول ها به مراکزی که تخصص لازم را در این زمینه دارند مراجعه کنید تا از خدمات مهم و استاندارد آنها برخوردار شوید.

یکی از این مراکز معتبر فروشگاه ابزار اردستان واقع در اصفهان می باشد. در این مرکز تمامی خدمات مربوط به شارژ کپسول آتشنشانی ، سرویس و تست کپسول ها توسط دستگاه های تمام اتوماتیک در زمانی کوتاه و قیمت مناسب توسط متصدیان با تجربه انجام میگیرد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با فروشگاه در تماس باشید.

erfan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *