بهترین الکترود های جوشکاری

بهترین الکترود های جوشکاری

بهترین الکترود های جوشکاری

یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزاتی که باید به هنگام انجام جوشکاری ذوبی به همراه داشته باشید، الکترود و سیم جوش است. این دو ابزار در فرایند جوشکاری بسیار پرکاربرد و حائز اهمیت هستند. برای خرید هرگونه ابزار و تجهیزات همه ما به دنبال این هستیم که تجهیزات و وسایل با کیفتی در اختیار داشته باشیم و بهترین ها را خریداری کنیم. لازمه تحقق این موضوع یا تجره کافی است یا راهنمایی که در این حرفه متخصص است. ابزار اردستان با کمک تیم مجرب خود مقاله ای مختصر مفید برای آشنایی بیشتر و انتخاب بهترین الکترود های جوشکاری ، آماده سازی کرده و خدمت شما ارئه میکند.

بهترین برند های الکترود که برای انواع جوشکاری نیز استفاده میشوند الکترود میکا و الکترود آما میباشند. برای خرید و دریافت مشاوره بیشتر باما تماس بگیرید.

الکترود جوشکاری چیست؟

پیش از آنکه بتوانید بهترین نوع یک محصول را انتخاب کنید باید اطلاعات مناسب و کافی در آن مورد کسب کنید. در ابتدای این مطلب بهتر است ابتدا به چیستی الکترود جوشکاری بپردازیم.

الکترود دروافع یک قطعه فلزی است که بر اساس نوع پوشش ، مصرف و سایز به دسته های متفاوتی تقسیم میشود. شکل ظاهری الکترود مشبه یک قطعه میله فلزی کشیده است و در فرایند جوشکاری ذوبی از اصلی ترین و پرکاربرد ترین تجهیزات است.  الکترود جوشکاری با ذوب شدن فضاهای خالی میان دو فلز را پر می کند و باعث اتصال می شود و در واقع فرایند جوشکاری را کامل می کند.

با آمپر تشیل شده توسط اینورتر ها و دمای بالا الکترود ها ذوب میشوند و جوشکاری را تکمیل میکنند. برخی از الکترود های جوشکاری نیز وجود دارند که از آنها برای جوشکاری های آلومینیوم و ورق های نازک استفاده می شود که الکترود تنگستن نام دارند..

همانطور که مطالعه کردید ، الکترود ها بر اساس خصوصیات خود دارای گروه و خانواده های گسترده ای هستند. و مسئله انتخاب صحیح و بهترین الکترودهای جوشکاری را کمی دشوارتر میسازد. اما جای گرانی وجود ندارد و تنها با صرف زمانی بسیار کوتاه و کسب اطلاعات راجب نام ، نوع و سایز الکترودها میتوانید به راحتی بهترین آنهارا برای جوشکاری خود انتخاب کنید.

انواع الکترود جوشکاری

بهترین الکترود های جوشکاری

هر یک از الکترود ها بر اساس کاربرد گسترده ای که دارند هر کدام برای نوع و حالتی خاص از جوشکاری مناسب هستند.  به طور کلی  انواع الکترود های جوشکاری را می توان در دو نوع مصرف شدنی و مصرف نشدنی تقسیم کرد. در ادامه و برای شناخت هر چه بهتر از انواع الکترود جوشکاری به معرفی و کاربرد هر کدام از این دو نوع می پردازیم.

  • الکترود مصرفی

از برخی از الکترود ها به دلیل نقطه جوش پایینی که دارند و در روش هایی مانند جوشکاری میگ و جوشکاری برقی  استفاده می شود. دلیل نامگذاری این این نوع الکترودهای جوشکاری نوع فولاد نرم تشکیل دهنده آنها است. این نوع الکترود ها به دلیل اینکه در حین جوشکاری ذوب میشوند و پس از مدتی تمام میشوند ، مصرفی نامیده میشوند.

این مدل از الکترود ها دارای مزیت هایی مانند سهولت در استفاده هستند که به راحتی پس از تمام شدن می توان الکترود جدید را در انبر جوش تغذیه کرد. الکترود های مصرفی دارای دو نوع روکش دار و بدون روکش هستند.

  • الکترود مصرف نشدنی

دیگر نوع الکترودهای جوشکاری الکترود مصرف نشدنی است . این نمونه دارای مقاومت بالایی است و از آنها در جوشکاری هایی مانند آرگون استفاده می شود، الکترود های مصرف نشدنی یا تنگستن هستند. این مدل از الکترود ها به دلیل مقاومت بالایی که دارند در حین فرایند جوش ذوب نمی شوند. این مدل از الکترود ها نیز دارای دو مدل کربن دار و تنگستن هستند.

ابزار اردستان از تولید کنندگان و فروشندگان مطرح بهترین الکترود های جوشکاری است. در فروشگاه واقع در اصفهان ما و یا حتی به صورت آنلاین میتوانید از مشاوره رایگان و خرید مطمئن و لذت بخش بهرمند شوید. فروشگاه اردستان

انواع پوشش الکترود

الکترود ها همچنین بر اساس نوع پوشش به چهار دسته دیگر تقسیم بندی میشوند. در تولید برخی از الکترود ها از پوششی به نام فلاکس استفاده می شود که الکترود را احاطه می کند. هر کدام از این پوشش ها دارای انواع مختلف هستند و هر کدام برای روش هایی از جوشکاری مناسب است. در واقع پوشش الکترود کاربرد آن را در حالت های جوشکاری تعیین میکند. برای مثال پوشش سلولز برای این است که از این نوع الکترود می توان در جوشکاری سلولزی استفاده کرد. در ادامه این بحث به معرفی پوشش هایی که در الکترود وجود دارد می پردازیم.

  • الکترود با پوشش قلیایی
  • با پوشش رتیلی
  • الکترود رتیلی با پودر آهن
  • سلولوزی

نکات مهم در انتخاب بهترین الکترود

<yoastmark class=

نکات مهم در خرید بهترین الکترود های جوشکاری شامل موارد مختلفی است که در نهایت با رعایت تمامی این موارد در زمان خرید می توانیم یک خرید مناسب تجربه کنیم. در ادامه به صورت کامل تمامی موارد مورد نیاز برای یک خرید لذتبخش را توضیح می دهیم. در این مطلب موارد به صورت کوتاه اما کامل بیان شده است و بعد از مطالعه شما میتوانید به صورت حرفه ای بهترین الکتروهای جوشکاری خود را انتخاب کنید.

جنس الکترود: بررسی جنس الکترود  اولین موردی که در زمان خرید بهترین الکترود های جوشکاری باید در نظر داشت. جنس  الکترود تعیین میکند که در کجا و چه نوع جوشکاری مورد استفاده است.

شکل ظاهری الکترود : با توجه به اینکه الکترود ها دارای دو شکل ظاهری پوشش دار و بدون پوشش هستند و از هر کدام آنها در حالت و روش های مناسب استفاده می شود. نکته مهم قابل توجه دیگر این است که الکترود انتخابی چه نوع پوششی دارد و در چه حالت کاربرد دارد.

ضخامت پوشش الکترود:  الکترود های جوشکاری دارای ضخامت های مختلفی دارند. در هانگام خرید باید به نوع دستگاه پروژه مورد نظر و آمپر تولیدی آن توجه کرد. زیرا ضخامت الکترود با میزان آمپر مورد نیاز برای ذوب شدن رابطه ای مستقیم دارد. با بررسی این موارد میتوانید بهترین الکترودهای جوشکاری مناسب با نوع کار خود را خریداری کنید.

جنس پوشش الکترود : جنس پوشش الکترود مورد نظر نیز از موارد بسیار مهم و قابل توجه است. همانطور که با انواع پوشش الکترودها آشنا شدید، باید الکترودی با پوشش مناسب همان نوع جوش را انتخاب کنید. تا در هنگام کار دچار مشکل نشوید.

دیگر ویژگی های بهترین الکترودها

عمق نفوذ الکترود: یکی از موارد مهم در زمان جوشکاری عمق نفوذ جوش است و باید از الکترود هایی استفاده کنیم که بتواند این کار را انجام دهد. برای مثال الکترود های سلولزی از جمله این الکترود ها هستند.

کیفیت الکترود: یکی از نکات مهم در زمان خرید بهترین الکترود این است که توجه کنیم که ناخالصی های کمتری در الکترود وجود دارد و اینکه در زمان جوشکاری مقاومت خود را از دست نمی دهند.

سرعت چسبیدن بالا الکترود: در برخی از حالت ها و فرایند های جوشکاری رسوب جوش بالا است و نیاز داریم که به سرعت الکترود را تغذیه نماییم و در این مواقع باید از الکترود هایی مناسب برای این نوع فرایند ها استفاده شود.

انتخاب فلز مبنا: فلز ها دارای ضخامت و آلیاژ های مختلفی هستند و در زمان جوشکاری باید از الکترود مناسب آن استفاده کرد.

نوع جوشکاری: یکی از دیگر موارد در زمان انتخاب الکترود جوشکاری، توجه داشتن به نوع جوشکاری است و اینکه از الکترود در چه حالت هایی از جوشکاری می توانیم جوشکاری را انجام دهیم.

تبحر جوشکار: در زمان خرید بهترین سیم جوش برای جوشکاری باید به تبحر و میزان تسلطی که به جوشکاری دارد توجه شود و الکترودی را انتخاب کنیم که فرد جوشکار بتواند با آن به راحتی جوشکاری کند.

قطر مناسب الکترود: از جمله موارد مهم که می توان در زمان خرید به آن توجه داشت این است که قطر الکترودی که قصد خرید آن را داریم از ضخامت فلز پایه کمتر باشد.

بهترین الکترود برای جوشکاری میلگرد

بهترین الکترود های جوشکاری
بهترین الکترود های جوشکاری

نقطه ذوب ایتاندارد هر میلگرد ، 1530 درجه سانتی گراد است. بهترین الکترود برای جوشکاری میلگرد باید متناسب با نقطه ذوب میلگرد انتخاب شود. دمای ذوب الکترودهای معمولی 3000 درجه سانتی‌گراد است و نمی‌توان از آن‌ها برای جوش میلگرد استفاده کرد.

بهترین الکترود برای جوش پروفیل

محصولات فولادی که در طول خود دارای سطح مقطع ثابت و بدون تغییر میباشند را پروفیل مینامند. در یک دسته بندی کلی پروفیل را میتوان به دو نوع پروفیل باز و بسته تقسیم بندی کرد.  انواع تیرآهن، ناودانی، نبشی و پروفیل زد از جمله پروفیل های باز شمرده میشوند. لوله و قوطی پروفیل نیز نمونه هایی از پروفیل های بسته هستند.

برای اتصال دو پروفیل بهم، که بسیار پر کاربرد هم هست، می توان پیچ، پرچ یا جوش استفاده کرد. به ظاهر استفاده کردن از پیچ با پرچ بسیار اسان تر بنظر میرسند و نیازی به جوش نیست. اما در واقع باید گفت که جوش در صورتی که به درستی انجام شود استحکام بسیاری بالایی دارد. به سرعت اجرا می شود و می توان به کمک آن عملیات آب بندی را نیز انجام داد.

همچنین بخوانید : مراحل دریافت گواهی ایمنی  HSE

بهترین الکترود برای جوشکاری قوسی

بهترین الکترود های جوشکاری
بهترین الکترود های جوشکاری

در روش جوشکاری قوسی که یک نوع جوشکاری دستی است از یک الکترود روکش دار مصرف شدنی استفاده میشود. هنگامی که الکترود ذوب می شود، روکش آن ذوب شده و با گاز هایی که تولید می کند از ناحیه جوشکاری در مقابل اکسیژن و بقیه و گاز های موجود در هوا حفاظت می کند.

جوشکاری قوسی با الکترود پوشش دار برای ایجاد قوس الکتریکی بین الکترود و قطعه اصلی کار از یک الکترود فلزی مصرف شونده با پوشش خوب (فلاکس) استفاده می کند، که حرارت کافی برای ذوب کردن فلز پایه و الکترود تامیین می شود در انجام این فرآیند مکانیزم فشار نقشی ندارد.

یکی از پرکاربردترین و بهترین الکترود های جوشکاری الکترود میکا است. الکترود میکا یکی از پر فروش ترین و بهترین الکترود های متنوع در بازار و صنعت جوشکاری است. این مارک الکترود در دو سایز الکترود میکا 7018 و الکترود میکا 6018 به فروش میرسد.

بهترین برند های الکترود ایرانی

در صنعت تولید و عرضه الکترودهای جوشکاری ، مارک های ایرانی بسیار به چشم میخورند. از جمله بهترین مارک های الکترود ایرانی میتوان به برند های میکا ، آما و یزد اشاره کرد. برند آما در سال ۱۳۳۸ تاسیس شد و هر ساله حجم انبوهی از مواد را روانه بازار کرد. برند میکا هم از سال ۱۳۷۸ کار خود را آغاز کرد و در مدتی کوتاه به یکی از تامین کنندگان اصلی الکترود جوشکاری در کشور تبدیل شد. همه این برند ها مرغوبیت عالی دارند و به دلیل تولید داخلی بسیار مقرون به صرفه تر هستند. ابزارالات اردستان انواع برند الکترود های جوشکاری را در نوع و سایز های متفاوت عرضه میکند. شما برای تهیه محصول مورد نظر خود کافیست یا به صورت حضوری در اصفهان و یا به صورت انلاین از هر کجای ایران سفارش خودرا ثبت کنید.

انتخاب بهترین الکترود های جوشکاری

 

همانطور که خواندید ، انتخاب بهترین الکترود به عوامل بسیار زیادی وابسته است. و مطرح کردن نام برند یک الکترود تنها به کیفیت تولید آن اشاره دارد. موارد دیگری چون نقطه ذوب، دستگاه مورد استفاده ، سایز الکترود و … در عملکرد آنها تاثیر گذار است. شما میتوانید با استفاده از جدول نام و اعداد الکترود های جوشکاری  محصول مورد نظر خود را راحت تر بیابید.

<yoastmark class=

برای درک و فهم بهتر جدول ، نیاز است معانی حروف و اعداد حک  شده روی الکترود ها را بفهمید. اگر در این زمینه اطلاعی ندارید، میتوانید به مطلب با جزئیات بیشتر درباره اعداد و حروف الکترودها در سایت ابزار اردستان دیدن کنید.

جمع بندی

به طور کلی میتوان گفت الکترودهای جوشکاری یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین ابزارالات جوشکاری هستند. الکترود ها انواع مختلفی بر اساس کاربرد ، ظاهر و سایز دارند. مارک های خارجی و ایرانی الکترود های جوشکاری در بازار موجود است. اما مارک های ایرانی علاوه بر ارائه کیفیت عالی قیمت بسیار مناسب تری نیز دارند.  بهترین مارک های الکترودهای جوشکاری ایرانی میتوان به میکا، آما و یزد اشاره کرد. و از بهترین مارک های خارجی میتوان به بلک استالون، بلو دمون، برنارد و کراون اشاره کرد. جهت خرید بهترین مارک الکترود جوشکاری میتوانید از فروشگاه ابزار اردستان اقدام نمایید.

در انتخاب و خرید الکترود جوشکاری باید عوامل زیادی را در نظر گرفت که مهم ترین آنها ، نوع جوش مورد نظر، روکش الکترود، سایز الکترود و مهم تر از همه تبحر جوشکار است. ب طور کل میتوان نتیجه گرفت که فقط کیفیت تولید یک مارک ثابت است. و برای هر نوع جوشکاری بهترین نوع الکترود متفاوت است.

دیگر خدمات ما : فروش سنگ کاربید | نمایندگی رونیکس اصفهان | نمایندگی آروا اصفهان | کپسول آتش نشانی هونامیک | کپسول آتش نشانی دژ

erfan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *