بهترین دستگاه جوش خانگی

بهترین دستگاه جوش خانگی

بهترین دستگاه جوش خانگی

بهترین دستگاه جوش خانگی : دستگاه جوش در دو دسته خانگی و صنعتی تولید می شوند. دستگاه جوش صنعتی در حجم و وزن بالا تولید می شوند و برای کارهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. حمل و نقل انها به دلیل وزن بالا یشان سخت است و بنابراین مصرف خانگی ندارند. دستگاه جوش خانگی که به رکتیفایر نیز معروف است وزنی کمتر از 5 کیلو دارند و حمل و نقل شان راحت است و هزینه تعمیر آن ها نیز زیاد نیست.

تعدادی شرکت وجود دارند که دستگاه جوش خانگی یا اینورتر خانگی تولید می کنند که از میان آنها می توانیم به رونیکس و آروا به عنوان بهترین تولید کنندگان ابزار آلات صنعتی اشاره کنیم. رونیکس یکی از بهترین و فعال ترین سازنده های ابزار آلات صنعتی برقی سبک مانند دریل ، فرز ، اینورتر جوشکاری می باشد . محصولات این برند دارای تنوع زیادی بوده و در 70 کشور دنیا به فروش می رسد. محصولات رونیکس به علت کیفیت بالا و قیمت مناسب در بین صنعتگران دارای محبوبیت زیادی است. از بهترین و پرفروش ترین مدل های دستگاه جوش خانگی رونیکس میتوان به RH4602 و RH4604 و 4603 اشاره کنیم. از بهترین دستگاه جوش خانگی آروا نیز میتوان به مدل 2115 اشاره کنیم.

نمایندگی رونیکس اصفهان

نمایندگی آروا اصفهان

ویژگی های دستگاه جوش خانگی

دستگاه جوش خانگی دارای ویژگی هایی است از جمله:

  • برای مصارف خانگی باید از دستگاه جوشی استفاده کرد که دارای آمپر پائین باشد. جریان مصرفی دستگاه جوش خانگی باید بین 90 تا 140 آمپر قابل تنظیم باشد. این دستگاه ها باید قابل اتصال به سیستم برق خانگی باشند و جریان مصرفی پائین داشته باشند تا در حین کار با انها فیوز نپرد.
  • در دستگاه جوش خانگی باید بتوانیم سایز الکترود را تنظیم کنیم .از الکترود سایز 2 تا 3.5 بتوان استفاده کرد.
  • یکی از نکات مهم در دستگاه جوش خانگی درصد چرخه عملکرد دستگاه می باشد که نسبت زمان کارکرد دستگاه به زمان استراحت را می گویند و باید 40 تا 50 باشد. یعنی به ازای 5 دقیقه کار کرد باید 4 تا 5 دقیقه به دستگاه استراحت داد.
  • دستگاه جوش خانگی در عین اینکه باید وزن سبک داشته باشند و حمل و نقل آن ها راحت باشد همچنین باید از استحکام و دوام زیادی برخوردار باشند و در مقابل ضربه مقاوم باشند.
  • ولوم روی دستگاه جوش میزان قوس الکتریکی و آمپراژ دستگاه را تنظیم می کند. با وجود ولوم آرک فورس می توانید عمق جوش را نسبت به ضخامت قطعه کار کنترل کنید. بدین ترتیب جوشی صاف و پایدار ایجاد میشود.
  • صفحه نمایش دیجیتال روی دستگاه جوش آمپراژ خروجی دستگاه را نشان میدهد.
  • سیستم محافظتی دستگاه جوش ، باعث طول عمر بیشتر دستگاه میشود. وقتی دمای دستگاه و یا ولتاژ و شدت جریان بیشتر از حد استاندارد باشد سیستم محافظتی با خاموش کردن اتوماتیک دستگاه جلوی آسیب به دستگاه را می گیرد.

همچنین بخوانید : مراحل دریافت گواهی ایمنی  HSE

معرفی دو مدل از بهترین دستگاه جوش های خانگی رونیکس

بهترین دستگاه جوش خانگی
بهترین دستگاه جوش خانگی

دستگاه جوش خانگی رونیکس با طراحی استاندارد و منحصر به فرد خود از بهترین برندهای موجود در بازار هستند. با وجود کارائی بالا دارای مصرف پائین برق می باشند و الکترود و آمپراژ آن قابل کنترل است. در اینجا به معرفی دو مدل از بهترین های رونیکس میپردازیم.

 

دستگاه جوش اینورتر RH4603 :

دستگاه جوش ایتورتر RH4603 در عین حال که سبک است ولی دارای قدرت بالائی می باشد. این دستگاه جوش خانگی از بهترین طراحی های روز دنیا بهره مند می باشد. از مهمترین ویژگی های این دستگاه جوش خانگی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت استفاده تا ضخامت الکترود 3 میلی متری
  • استارت سریع ، ضد چسبندگی و جرقه کمتر
  • سیستم خنک کننده به منظور بالابردن کارآئی و تداوم جوشکاری
  • صفحه نمایش دیجیتال با دقت بالا
  • سیستم محافظتی چندگانه
  • تکنولوژی IGBT برای کیفیت بهتر جوشکاری ، عمق بیشتر جوش و کاهش مصرف انرژی

 

دستگاه جوش اینورتر RH4604 :

با اینورتر جوشکاری توربو فن پلاس 200 آمپر رونیکس مدل RH4604 میتوانید با سیم جوش های روکش دار تا سایز 5 بدون وقفه جوشکاری کنید. در واقع این دستگاه جوش هم مصارف صنعتی دارد و هم مصرف خانگی دارد. این ویژگی به دلیل داشتن قابلیت تنظیم آمپر و الکترود و همچنین قیمت مناسب آن می باشد. از مهمترین ویژگی های این محصول میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از تکنولوژی IGBT برای کیفیت بهتر جوشکاری ، نفوذ بالاتر ، کاهش مصرف انرژی و افزایش کارائی
  • امکان جوشکاری آسان برای مبتدیان با وجود قابلیت های Hot start ،Anti stick
  • صفحه نمایش دیجیتال دقیق برای تنظیم جریان خروجی
  • مجهز به دو ولوم تنظیم شدت جریان جوشکاری و تنظیم قوس الکتریکی به منظور سهولت در جوشکاری و کیفیت بالاتر جوش
  • دارا بودن قابلیت های محافظت در برابر اتصال کوتاه ، ایجاد حوضچه مذاب ، پاشش کم ، اتصال سریع و راحت در تمام سطوح
  • وجود فن با طراحی خاص در قسمت پروانه به منظور ایجادحجم هوای دو برابری و افزایش مدت زمان کارکرد دستگاه

 

مزایای دستگاه جوش اینورتر خانگی

بهترین دستگاه جوش خانگی
بهترین دستگاه جوش خانگی

دستگاه جوش اینورتر به دلیل داشتن مزایای بسیار نسبت به دستگاه های جوش قدیمی کاربرد وسیعی در فرآیند جوشکاری دارد و جایگزین دستگاه های قدیمی جوشکاری شده است. در اینورتر جوشکاری مصرف انرژی بسیار کمتر و قدرت خروجی بالاتر از دستگاه های قدیمی جوشکاری است. مشکل چسبیدن الکترود به آهن و تکان های ناشی از اضافه بار وجود ندارد. ( الکترود میکا | الکترود آما ) تعدادی از مهمترین مزایای دستگاه های جوش اینورتر عبارتند از :

  • کیفیت بالای عملکرد با تنظیم شدت جریان و ایجاد قوس پایدار
  • راندمان بالای کار به دلیل اتلاف نکردن انرژی
  • جوش های با کیفیت به ذلیل قابلیت های متعدد
  • سبک و راحت به دلیل وزن کم و قابل استفاده در ارتفاع
  • دارا بودن سیستم محافظتی در برابر تغییرات ولتاژ و دما
  • قابلیت های خنک کننده مانند فن و محافظت از قطعات دستگاه در برابر گرما و در نتیجه طول عمر بیشتر دستگاه
  • نقطه جوش یکنواخت و منظم
  • امکان جوش بر روی انواع فلزات از فولاد سخت گرفته تا آلیاژهای غیر آهنی

 

نکات مهم برای خرید دستگاه جوش اینورتر خانگی

قبل از خرید هر نوع دستگاهی لازم است بدانیم برای چه کاربردی این دستگاه را می خواهیم. همانطور که در بالا ذکر کردیم دستگاه های جوش برای مصارف خانگی و صنعتی تولید می شوند. وزن دستگاه جوش خانگی برای راحتی کار با آن سبک طراحی شده و دارای ویزگیهای خاص می باشد که در بالای این مقاله به آنها پرداختیم. در این جا به چند نکته مهم که در زمان خرید یک دستگاه جوش اینورتر باید به آن توجه کنیم اشاره می کنیم.

 

شدت جریان دستگاه :

برای خرید دستگاه جوش اینورتر حتما باید به شدت جریان یا آمپر دستگاه دقت کنیم. شدت جریان در واقع بیانگر قدرت دستگاه جوش می باشد که هر چه بیشتر باشد قدرت دستگاه بیشتر و قیمت ان بالاتر است. برای مصارف خانگی نیاز به دستگاه جوش با آمپر بالا نداریم.

 

سبک و راحت بودن آن :

از دیگر فاکتورهای مهم که حتما برای دستگاه جوش خانگی باید در نظر بگیریم وزن آن می باشد. وزن دستگاه جوش خانگی باید کم باشد تا برای جابجائی و استفاده از ان دچار مشکل نشویم.

 

مقاومت بدنه و طول سیم آن :

درست است که دستگاه جوش خانگی باید سبک و راحت باشد ولی این بدین معنی نیست که از لحاظ مقاومت در برابر ضربه و صدمات فیزیکی آسیب پذیر باشد. همچنین طول سیم نیز در راحتی کار با دستگاه و امکان جابجائی بیشتر آن موثر است.

 

دارا بودن چرخه عملکرد بالا:

هر چه چرخه عملکرد دستگاه بالاتر باشد یعنی دستگاه با وقفه های کمتری می تواند به کارکردن ادامه دهد. بنابراین درصد چرخه عملکرد نیز در انتخاب نوع دستگاه موثر است.

 

قیمت دستگاه جوش خانگی :

همیشه قیمت یکی از عوامل مهم در خرید هر نوع محصولی می باشد. در حال حاضر با پیشرفت در ساخت بردهای الکتریکی و اینورتر ها در داخل کشور با همان کیفیت مشابه خارجی می توانیم تا حدود زیادی در بودجه ی خود صرفه جوئی کنیم. بنابراین به هنگام خرید دستگاه جوش اینورتر خانگی ، انتخاب یک برند مناسب داخلی با توجه به نیاز و مصرف کاری ، با داشتن گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش حائز اهمیت فراوان است.

پرفروش ترین دستگاه جوش خانگی اینورتر

بهترین دستگاه جوش خانگی
بهترین دستگاه جوش خانگی

حال که با ویژگی های دستگاه جوش خانگی آشنا شدیم انتخاب و خرید مناسب دستگاه جوش برای کسانی که به دنبال خرید این محصول هستند اسان تر میشود. با پیشرفت تکنولوژی و طراحی سیستم های IGBT دستگاه های جوش اینورتر به سمت سبک شدن و کارائی بیشتر می روند. در موقع خرید سعی کنید دستگاهی سبک با المان هائی که برای کار شما مناسب تر است را خریداری کنید.

شرکت رونیکس و اروا با رعایت المان های طراحی و تولید اینورتر های خانگی از پرفروش ترین دستگاه های جوش خانگی می باشند. متخصصان شرکت رونیکس با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع ابزار الات صنعتی و جوشکاری یکی از بهترین و پرفروش ترین سازندگان دستگاه های جوش خانگی می باشد. محصولات این شرکت در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا به فروش می رسد. تولیدات رونیکس در بازار جهانی رقابت می کنند و در مقایسه با بسیاری از نمونه های خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. از دیگر مزیت های محصولات رونیکس نسبت به دیگر برندها قیمت مناسب آن نسبت به کیفیت بالای آن می باشد که این میتواند عامل دیگری برای پرفروش بودن آن باشد.

فروشگاه ابزار اردستان به عنوان مطرح ترین نمایندگی محصولات رونیکس و آروا و بهترین ارائه کننده سنگ کاربید در اصفهان است. محصولات این دو برند محبوب داخلی را میتوانید هم به صورت حضوری و هم آنلاین با بهترین قیمت خریداری کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و رفع سوالات شما همکاران ما در خدمت شما عزیزان هستند. برای خرید به فروشگاه ابزار اردستان سر بزنید.

erfan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *