قفل مگنتی چیست و چه مزایایی دارد؟

قفل مگنتی چیست و چه مزایایی دارد؟

قفل مگنتی چیست و چه مزایایی دارد؟

در جستجوی راهی برای افزایش امنیت فضاهای خود هستید؟ امروزه، ارتقاء امنیت به یک موضوع حیاتی تبدیل شده است و افراد با استفاده از تکنولوژی، به دنبال راهکارهایی هستند که امنیت محیط زندگی خود را تضمین کنند. در این راستا، قفل‌های مگنتی که از نوع قفل های برقی می باشند، به عنوان جایگزینی مدرن و پیشرفته برای قفل‌های سنتی و معمولی به شما کمک می‌کنند. با استفاده از این قفل‌های هوشمند، می‌توانید امنیت در رفت و آمد خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید. فناوری مغناطیسی قفل‌های مگنتی، به شما این امکان را می‌دهد به سادگی و با سرعت فضاهای خود را قفل و باز کنید، در عین حال امنیت بیشتری را تجربه کنید. با قفل‌های مگنتی، امنیت شما در خانه، اداره یا هر محیط دیگری تضمین شده و آرامش روزمره شما حفظ می‌شود.

قفل مگنتی چیست؟

این قفل‌ها یکی از مدرن ترین زیرمجموعه های قفل‌های برقی می باشند. قفل های مگنتی با استفاده از برق با ولتاژ پایین، عملکرد خیره‌کننده خود را اجرا می‌کنند. قفل‌های مگنتی، نمادی از ایمنی بی‌نظیر و اعتمادسازی بیشتر در بازار حال حاظر به حساب می‌آیند.

با تکنولوژی بکار رفته در این مدل، این قفل‌ بدون وجود هیچ دستگیره یا قطعه متحرکی، به شما خدماتی امن و قابل اعتماد ارائه می‌دهد. آن‌ها به هیچ چیز دیگری وابستگی ندارند و در نتیجه، به راحتی و با اطمینان کامل، امنیت شما را تضمین می‌کنند. با قفل‌های مگنتی، امنیت شما به یک سطح جدید ارتقا می‌یابد و شما به آرامش و خلاقیت در فضاهایتان دست خواهید یافت.

مزایا و ویژگی های قفل مگنتی

قفل های برقی، با تنوع مدلی که دارند به شما کمک می کنند تا با توجه به بودجه و کاربرد شما، بهترین مدل را انتخاب کنید.به همین دلیل امروزه به یکی از پر استفاده ترین و امن ترین قفل ها در بازار تبدیل شده است. در ادامه به مزایای این قفل محبوب می پردازیم.

1- امنیت بالا

با توجه به این که برای باز و بسته کردن درب هایی که از قفل مگنتی استفاده می کنند، نیازی به دستگیره و اهرمی نمی باشد و سارقان دیگر نمی توانند مغزی درب را تعویض کنند یا از جای خود خارج کنند. از همین رو امنیت رفت و آمد افزایش پیدا می کند. شما می توانید برای افزایش امنیت بیشتر این قفل برقی، آن را به سیستم های کنترل تردد ( اکسس کنترل ) متصل کنید و برای عبور و مرور از ریموتی که در اختیار شما قرار می گیرد، استفاده کنید. همچنین می توانید برای استفاده از اکسس کنترل به جای ریموت، از اثر انگشت یا روش های دیکر استفاده کنید.

2- بدون صدا

یکی از ویژگی های بارز قفل مگنتی که توجه شما را جلب می کند، بی صدا بودن آن است. شما در هنگام باز و بسته کردن قفل درب، به هیچ عنوان با صدایی رو به رو نمی شوید و درب بدون هیچگونه صدایی باز می شود. این موضوع برای کسانی که بی صدا بودن قفل برایشان اهمیت دارد می تواند بسیار جالب باشد.

معایب و اشکالات قفل برقی

قفل های مگنتی در کنار مزایایی که دارند معایبی نیز با خود به همراه دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

1- حساسیت به میدان‌ مغناطیسی خارجی

به دلیل این که این قفل با استفاده از برق انرژی مغناطیسی برای باز و بسته کردن استفاده می کند، در بعضی مواقع اگر میدان مغناطیسی خارج از مدار خود نزدیک به این قفل برقی شود، ممکن است که عملکرد قفل درب را دچار مشکل کند و باعث اختلال در روند باز و بسته کردن درب شود. این نکته با این که زیاد اتفاق نمی افتد اما موضوع مهمی می باشد که دانستن آن خالی از لطف نیست.

2- متکی به برق

همراه با امنیت بالایی که قفل‌های مگنتی به شما ارائه می‌دهند، باید به بعضی نقاط ضعف آن‌ها نیز اشاره کرد. با توجه به استفاده از انرژی مغناطیسی، این قفل‌ها به طور مداوم به برق نیاز دارند. در بعضی مدل‌ ها در نبود برق، می‌توان از باطری نیز استفاده کرد.

با این حال، باید توجه داشت که در صورت قطع برق، این قفل‌ها قابلیت خود را از دست می‌دهند و برخلاف افزایش امنیت، ممکن است اختلالی در کار شما ایجاد کنند. به همین دلیل، مهم است که در نظر داشته باشید که برق همواره در دسترس باشد، یا در صورت نیاز، از مدل‌هایی که با باطری نیز کار می کنند، استفاده کنید.

منبع: https://homeche.ir/product/magnetic-lock/

erfan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *