نکات مهم در لوله کشی پکیج که باید رعایت شود

نکات مهم در لوله کشی پکیج که باید رعایت شود!

با در نظر گرفتن نکات مهم در لوله کشی پکیج همواره از هوایی گرم و مطبوع در محیط خانه، کار یا فروشگاه تان لذت می برید. لوله کشی به قدری اهمیت دارد که حتی بروز کوچکترین اشتباه می تواند تاثیرات نامطلوبی در تنظیم دمای خانه توسط پکیج بگذارد. از روش های لوله کشی پکیج می توان به انشعابی روکار و توکار اشاره نمود. در هر دو حالت، باید بهترین مسیر گذر لوله ها با توجه به نقشه ساختمان و چرخش آب در فضا انتخاب شود. جهت جلوگیری از هزینه های لوله کشی مجدد، توصیه می شود حتما از بهترین سرویسکار پکیج در مشهد یا شهر محل زندگی خود، برای نقشه نهایی لوله کشی پکیج تایید بگیرید.

آشنایی با روش های لوله کشی پکیج

برای انجام این کار راه های مختلفی پیش رو دارید که در ادامه انواع آنها را معرفی می کنیم:

انشعابی روکار

در این روش نصاب ها از لوله های 5 لایه استفاده می کنند تا به خوبی توانایی مقاومت در برابر شرایط محیطی مختلف را داشته باشند. از آنجا که این ابزارها در برابر شرایط جوی قرار دارند، شاید برخی نوسان ها در قسمت طول و عرضشان به وجود بیاید که تکنسین ها برای حل این مشکل بست های متوالی را به کار می برند.

انشعابی توکار

در این روش انشعاب آب سرد از زیر کار به پکیج می رسد. در روش انشعابی توکار به دلیل مخفی بودن ابزارها، جذابیت دکوراسیونتان افزایش پیدا می کند و محیط نیز زیباتر به نظر می رسد. در این شیوه از لوله های انشعابی استفاده می کنند و سپس روی آنها را با سیمان می پوشانند؛ با این کار جلوی خم شدگی یا آسیب دیدگی لوله ها گرفته می شود و دوام و ماندگاری شان افزایش پیدا خواهد کرد.

7 نکته مهم برای لوله کشی اصولی پکیج

هر چند برای لوله کشی پکیج باید به مراکز معتبر تاسیسات خدمات ایران مراجعه کنید؛ اما در ادامه نکات مهم را لیست می کنیم که دانستن آن ها به عنوان مراحل اصولی لوله کشی پکیج برای شما مفید خواهد بود.

بررسی نقشه ساختمان

شما در مرحله اول باید تمام نقشه ساختمانتان را بررسی کنید تا از این روش بتوانید بهترین مسیرها را برای لوله کشی بیابید.

طراحی شبکه لوله کشی

طرح شبکه لوله کشی تان را بر روی نقشه ترسیم کنید؛ با این نقشه مسیرهای مکان های اتصال و سایزبندی ها مشخص می شود.

اندازه گیری مسیر لوله ها

اگر اندازه گیری را به شیوه اصولی و درست انجام دهید، تعداد مناسبی ابزار می خرید.

انتخاب نوع و مدل لوله کشی

روش های مختلفی مثل تلفیقی، با برگشت مستقیم و با برگشت معکوس وجود دارد که هر کدام از شرایط به خصوصی برخوردارند؛ شما در این مرحله باید نوع و مدل روش لوله کشی را انتخاب کنید.

دقت در سیرکوله یا چرخش آب

چرخش آب یا سیرکوله در این کار از اهمیت زیادی برخوردار است؛ از این رو باید به سراغ پمپ های کاربردی و حرفه ای بروید که فرآیند سیرکولاسیون آب را بدون هیچ نقصی انجام دهند.

انتخاب پمپ

برای انتخاب پمپ مناسب باید به سراغ کارشناس ها و افراد حرفه ای و فعال در زمینه نصب پکیج ها بروید. در واقع شما باید دور پمپ و دور پمپ سیرکولاتور را نزدیک به یکدیگر در نظر بگیرید تا اختلالی در عملکرد پکیج به وجود نیاید.

استفاده از لوله های مناسب

یکی از نکات مهم در لوله کشی پکیج انتخاب لوله های مناسب است. شما باید به سایزبندی و جنس این ابزار توجه داشته باشید تا محصولی کاربردی و مناسب بخرید.

عوامل تعیین کننده هزینه لوله کشی پکیج

یکی دیگر از نکات مهم در لوله کشی پکیج، بررسی هزینه آن در بازار است. این قیمت گذاری را بر اساس فاکتورها و مولفه های مهمی تعیین می کنند که در ادامه درباره آنها صحبت می کنیم:

  • متراژ: با افزایش متراژ ساختمان قطعا نیاز بیشتری به لوله خواهید داشت، در این صورت اگر خانه بزرگ باشد، باید بودجه نسبتاً زیادی را برای لوله کشی آنجا بپردازید.
  • نوع ابزار: انواع لوله ها در مدل های 4 لایه، پلیمری، فلزی و … کیفیت های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند. شما ابتدا باید انواع این مدل ها را بشناسید تا خریدی آگاهانه و مقرون به صرفه انجام دهید.
  • نوع سیستم گرمایشی: نوع سیستم پکیج ها نیز قیمت ها را تغییر می دهد؛ مثلا قیمت سیستم های دیواری نسبت به رادیاتورها یا شوفاژها متفاوت است.
  • موقعیت مکانی: قیمت لوله کشی ها در مناطق مختلف شهر با یکدیگر متفاوت است؛ از این رو باید دقت عمل بالایی در انتخاب موقعیت مکانی مناسب برای انجام این کار داشته باشید.
  • متریال مصرفی: انواع مواد و متریال مصرفی دیگر مثل متریال های عایقی، شیرآلات ها و … هر کدام بر قیمت لوله کشی تاثیر دارند.
  • تکنسین های نصب: شما برای انجام این کار معمولاً نیاز به تکنسین های نصب دارید، از این رو برای انجام این کار نیز باید بودجه ای در نظر بگیرید.

مشکلات رایج در نصب لوله کشی پکیج

برخی مشکلات رایج در نصل لوله کشی پکیج وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

  • شکستگی: شما باید از لوله های باکیفیت استفاده کرده و محل های نصب را نیز به خوبی بررسی کنید تا جلوی شکستگی آنها را بگیرید.
  • خمیدگی: اگر ابزار مناسبی نخرید، در صورت کوچکترین برخورد خم می شوند و کارایی شان را از دست می دهند که در اینجا راهکار استفاده از لوله های انعطاف پذیر است.
  • اتصالات نادرست: همه اتصالات باید دارای تنظیم صحیح و اصولی باشند تا تنظیمات به شیوه ای مناسب اعمال شود.
  • تمیزکاری سیستم: شما باید به طور مداوم و در بازه های زمانی مشخصی برای تمیزکاری سیستم پکیج اقدام کنید.

اهمیت توجه به اصول لوله کشی در سیستم گرمایشی پکیج

نوع لوله کشی عملکرد پکیج ها را تحت تاثیر قرار می دهد؛ از آنجا که این وسایل نیز جز جدیدترین و متداول ترین انواع وسایل گرمایشی در بازار شناخته می شوند، باید نحوه نصب اصولی آنها را در آپارتمان ها بیاموزید؛ به این منظور شما ابتدا باید نقشه ای مناسب از مکان های نصب شوفاژ در خانه تان به دست آورید که محل قرار گرفتن لوله ها به طور کامل در آن مشخص شده است. با استفاده از این نقشه، جلوی اشتباهات زیادی را گرفته و لوله ها را در مسیر مناسب و به شیوه ای درست نصب خواهید کرد.

نتیجه گیری

یکی از مراحل بسیار مهم در نصب سیستم گرمایشی پکیج، لوله کشی آن است. به ویژه در شیوه انشعابی توکار باید تمام نکات مهم در لوله کشی پکیج رعایت شود، چون استفاده از روش های غیراصولی، هزینه و خسارت های زیادی به بار خواهد آورد. هر چند این مرحله توسط افراد ماهر و متخصص انجام خواهد شد، اما آگاهی از اصول آن برای ساکنین نیز مفید است که شامل مراحلی چون بررسی دقیق نقشه ساختمان، توجه به نحوه چرخش آب، انتخاب پمپ و لوله های مناسب و در نهایت طراحی اولیه لوله کشی پکیج می شود.

erfan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *