بلوئر جکوزی چیست؟ آشنایی با نحوه عملکرد آن!

بلوئر جکوزی چیست؟ آشنایی با نحوه عملکرد آن!

 

خانه های لوکس امروزی علاوه بر حمام دارای جکوزی های مخصوص نیز هستند تا ساکنین ساختمان بتوانند از خدماتی مانند آب درمانی، ماساژ درمانی و … بهره مند شوند. در مکانیزم کاری جکوزی ها از ابزارهایی جهت پمپاژ آب استفاده می شود که مشابه انواع پمپ باد عمل می کنند. بلوئر جکوزی، هوا و آب را با هم مخلوط کرده و این کار باعث ایجاد فضایی آرامش بخش در آن می شود.

بلوئر جکوزی چیست؟

بلوئر یکی از تجهیزات کاربردی در جکوزی های امروزی است که احساس آرامش و لذت بیشتری را حین استفاده برایتان به ارمغان می آورد. برخی از جکوزی های بازار بدون بلوئر تولید می شوند، بنابراین این وسیله نقش بسیار با اهمیتی ندارد، اما با این حال وجود آن می تواند احساس بهتری حین استفاده برایتان بیافریند.

اگر بلوئر در جکوزی وجود نداشته باشد، در واقع کاربرد آن دقیقا مشابه همان وان حمام است که شامل هیچ ویژگی خاصی نمی شود. این بلوئر است که احساس خوب بیشتری حین استفاده از جکوزی را برایتان خلق می کند. در واقع بلوئر با ایجاد حباب و جریان سازی آب گرم، نه تنها احساس آرامش و ماساژ خارق العاده ای حین استفاده برایتان به همراه می آورد، بلکه باعث افزایش زیبایی جکوزی نیز می شود؛ از این رو بسیاری از افراد تمایل به تهیه آن دارند.

آشنایی با اجزای blower جکوزی

در این وسیله از اجزا و قطعه های مختلفی استفاده می شود که در ادامه آنها را لیست می کنیم و درباره آنها توضیح می دهیم:

  • حباب ساز: این قطعه نه تنها حباب ها را تولید می کند، بلکه باعث ایجاد صداهایی خاص در آب می شود که استفاده از جکوزی را برایتان لذت بخشتر خواهد کرد.
  • موتور: این قطعه فشار جریان هوا را ارتقا می دهد.
  • شیر چک: ورود آب به حباب ساز باعث بروز برخی مشکلات می شود که شیر چک جلوی این اتفاق را می گیرد. این شیر به صورت یک طرفه کار می کند و بعد از فرآیند نصب حباب ساز، آن را نصب می کنند.

نحوه کار بلوئر در جکوزی چگونه است؟

جریان هوایی که توسط فن داخل پمپ بلوئرها تولید می شود، به داخل آب انتقال می یابد و سپس در جکوزی بستری آرامش بخش و فوق العاده به وجود می آید. این دستگاه به واسطه جت های مخصوص که در کنار صندلی ها تعبیه شده اند، اثر ماساژ درمانی دارد و حس خوبی حین استفاده برایتان خلق می کند.

بررسی کاربردهای بلوئر جکوزی

از این وسیله در چه زمان هایی و با چه اهدافی استفاده می شود؟ یکی از مهمترین کاربردهای این وسیله را تا به الان متوجه شده اید که از آن در جکوزی ها استفاده می کنند. یکی از کاربردهای مهم دیگر آن استفاده در آکواریوم های بزرگ و صنعتی است که باعث به جریان انداختن آب داخل آنها می شود. برای اینکه لذت بیشتری حین استفاده از استخرهای خانگی تان ببرید نیز می توانید بلوئرها را داخل آنها نصب کنید.

مزایای استفاده از بلوئر در جکوزی

در ادامه برخی از مهمترین مزیت ها و ویژگی های مثبت بلوئر جکوزی ها را بررسی می کنیم:

  • خلق حس آرامش بی نظیر هنگام استفاده
  • خاصیت درمانی و ماساژ که به رفع گرفتگی عضلات کمک زیادی می کند.
  • ایجاد فشار در آب که حس بهتری حین استفاده برایتان می آفریند.
  • حباب هایی که این وسیله ایجاد می کند، باعث ایجاد لایه ای پوششی در برابر نور آفتاب خواهد شد.
  • راکد ماندن آب بعد از مدتی باعث کثیفی آن می شود، بلوئر از این اتفاق جلوگیری می کند و باعث تمیزی و تصفیه آب خواهد شد.

بلوئر جکوزی چه معایبی دارد؟

هر قطعه ای که در صنعت تولید می شود، شامل برخی مزیت ها و عیب ها است. اکنون که از مزیت های این وسیله آگاه هستید، باید درباره ویژگی های منفی آن نیز اطلاعاتی به دست آورید. به همین منظور قصد داریم که در ادامه 2 مورد از مهمترین عیب های بلوئرها را بگوییم:

  1. زمانی که این دستگاه حباب ایجاد می کند، دمای آب نیز ناخواسته پایین می آید.
  2. موتور بلوئر جکوزی صدای نویز ناهنجاری تولید می کند که شنیدن آن برای همه خوشایند نیست.

هزینه نصب jacuzzi blower

بلوئرها از لحاظ کیفیت، جنس، اندازه، قدرت و … در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند؛ از این رو نمی توان که قیمت واحد و یکسانی را برای آنها در نظر گرفت. بسیاری از فروشگاه ها و مراکز خرید این محصول قیمت های متنوعی را بر اساس فاکتورهای خاصی تعیین می کنند. در ادامه مهمترین مولفه ها را قیمت گذاری بلوئرها لیست می کنیم:

  • قدرت الکتروموتور
  • سایز اتصالات
  • جنس
  • دبی
  • برند تولیدکننده
  • ویزگی ها
  • مزیت ها
  • عیب های محصول
  • زمان گارانتی
  • استانداردهایی که در زمان تولید در نظر گرفته شده اند.
  • مشخصه های فیزیکی

راهنمای خرید بلوئر جکوزی

خریداران در تهیه این وسیله همواره دغدغه ها و چالش هایی دارند که انتخاب را برایشان سخت می کند. اگر می خواهید برای جکوزی خود اقدام به خرید این محصول کنید، ابتدا باید بخش های مختلف جکوزی تان مورد بررسی قرار بگیرند که از جمله آنها می توان به تعداد جت ها، عمق و طول، طول لوله کشی و … اشاره کرد.

بسیاری از فروشندگان ابتدا تعداد جت ها را از شما می پرسند تا بر اساس آنها بلوئر مناسبی در اختیارتان بگذارند. آنها معمولاً برای جکوزی هایی با تعداد 4 تا 6 جت بلوئرهایی با قدرت 1 اسب بخار، 6 تا 8 جت بلوئرهایی با قدرت 1.5 اسب بخار و برای جکوزی هایی با بیشتر از 8 جت بلوئرهایی با قدرت 2 اسب بخار در اختیار مشتری می گذارند.

جمع بندی؛ بلوئر، ابزاری مهم برای جکوزی ها

اگر می خواهید لذت بیشتری حین استفاده از حمام و جکوزی ببرید، بلوئرها بهترین گزینه پیش رویتان هستند. حس خوبی که این دستگاه برایتان می آفریند، باعث می شود چشم روی ویژگی های منفی آن یعنی تولید صدای نویز توسط موتور و پایین آمدن دمای آب ببندید و هر چه سریعتر برای خرید به بازار بروید. این محصول توانسته نیاز بسیاری از مشتری های خود را به یک ابزار مخصوص سرگرمی و تفریحی از بین ببرد و حس فوق العاده ای حین استفاده برایشان بیافریند. برای خرید تجهیزات پمپاژ سیالات مختلف، به برندهای معتبر و باکیفیتی هم چون ایران پمپ مراجعه کنید تا خیالتان از طول عمر و دوام آن ها در درازمدت راحت باشد.

erfan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *