بهترین نرم افزار مانیتورینگ صنعتی کدام است؟

بهترین نرم افزار مانیتورینگ صنعتی کدام است؟

واحدهای تولیدی بزرگ برای کنترل و رصد تجهیزات و سرعت تولید، نیاز دارند از یک نرم افزار جامع برای مدیریت و ایجاد تغییرات لحظه ‌ای روی فرآیندها بهره ببرند. همچنین گاهی لازم است با تهیه تجهیزات مناسب، مانند خرید ماژول توسعه دلتا ، این سیستم‌ ها را ارتقا دهند تا شاهد کارایی بهتری باشند. سریع‌ ترین راه برای تشخیص و شناسایی بهترین نرم افزار مانیتورینگ صنعتی این است که چندین نمونه از آنها را بررسی کرده و با توجه به شرایط خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نرم افزار مانیتورینگ صنعتی MyPRO

از برترین محصولات این حوزه که به صورت تخصصی روی کنترل فرآیندهای صنعتی نظارت می ‌کند، می ‌توان به برنامه MyPRO اشاره کرد. با توجه به رابط کاربری بسیار جذاب و ساده ‌ای که دارد،‌ می ‌توان عملیات ‌های پیچیده و بسیار گسترده‌ را هم با کمک همین برنامه مدیریت کرد. ارتباط PLC‌ ها با این برنامه به خوبی برقرار شده و به صورت کاملا هوشمند دیتاها را به MyPRO ارسال می‌ کنند. برای بهبود شرایط می ‌توانید قیمت پی ال سی دلتا را چک کرده و از همین محصول برای نظارت بر سیستم صنعتی خود استفاده کنید.

به دلایل مختلفی برنامه MyPRO را بهترین نرم افزار مانیتورینگ صنعتی می‌ دانند. شما می ‌توانید با کمک این برنامه از راه دور سیستم ‌ها را مانیتور کرده و جدا از اینکه اطلاعات هر بخش را مشاهده می‌ کنید، عملکرد کلی واحد صنعتی را نیز دریافت خواهید کرد. فرقی نمی‌ کند که قصد مدیریت یک خط تولید را داشته یا صرفا بخواهید کیفیت واحدی را تحت نظر بگیرید، با ابزارهای گرافیکی مختلف و گزارش ‌های مفید، MyPRO یکی از برترین گزینه ‌های این صنعت خواهد بود.

نرم افزار Ignition برای مانیتورینگ صنعتی

اگر می‌خواهید همیشه گزارش‌ هایی آماده و دقیق از تمام اجزای سیستم برقی خود داشته باشید، تنها می ‌توان به نرم افزار Ignition اعتماد کرد. شما می ‌توانید به سادگی از طریق اینترنت به این برنامه دسترسی داشته باشید و حتی برای آن شرایطی را تعیین کنید تا در صورت لزوم به شما هشدار دهد. این ویژگی آلارم داشتن برنامه می‌ تواند جلوی خسارات بسیار شدید را بگیرد. این برنامه به شکلی کدنویسی شده تا حتی برای گوشی ‌های هوشمند موبایل نیز بهینه باشد و شما از هر نقطه ‌ای از زمین که باشید، بتوانید واحد صنعتی خود را رصد کنید.

Ignition قطعا یکی از بهترین نرم افزار مانیتورینگ صنعتی به حساب می‌آید. شما می ‌توانید از ماژول ‌های مختلف SCADA یا IIOT که همان اینترنت اشیا است، استفاده کرده و به صورت مداوم و انجام عملیات خاصی، گزارش ‌هایی دقیق و مجزا از تمام بخش ‌ها دریافت کنید. به کمک این برنامه تمام پی ال سی ‌ها در دسترس شما بوده و دیتاهای ضروری در نهایت به بانک اطلاعاتی SQL منتقل می ‌شوند. کافی است انتخاب کنید که گزارش‌ های مورد نظر شما با چه فرمتی باشد و در نهایت به شکل فایل ‌های PDF یا نمودارهای گرافیکی پویا برای هر فردی که بخواهید، مانند هیئت مدیره، ارسال خواهد شد.

 

نرم افزار مانیتورینگ FactoryTalk

به این جهت می‌ توان ادعا کرد که FactoryTalk بهترین نرم افزار مانیتورینگ صنعتی است که انگار یک مدیر با سابقه در زمینه مانیتورینگ یک کارخانه دستور به برنامه نویسی آن داده است و می ‌توانید در آن ببینید که معماری کدنویسی و منطق برنامه چقد ساختار یافته و متفاوت ‌تر از دیگر محصولات بازار است. همانطور که از اسم جالب این برنامه مشخص بوده، با کمک نرم افزار FactoryTalk فرصت خواهید داشت تا با مجموعه صنعتی خود ارتباط برقرار کرده و تمام جزئیات مربوط به آن را کشف کنید.

در صورتی که از قبل از برنامه ‌ها یا سیستم‌ های دیگری استفاده می‌ کردید، این نرم افزار می ‌تواند در کنار آن ‌ها به کار خود مشغول شده و در این بین کاری خواهد کرد تا سیستم شما صرفه‌ جویی مالی بیشتری داشته باشد. حتی در صورتی که با مشکلی روبرو شوید، این برنامه راهکارهایی منطقی برای حل مشکل و از سرگیری تولید به شما خواهد داد. این برنامه نیز روی تمام تلفن‌ های همراه و تبلت ‌ها نصب شده و شرایط نظارت را بسیار ساده می ‌کند.

 

نرم افزار مانیتور صنعتی DAQFactory

این برنامه به صورت تخصصی برای کارخانه ‌ها و واحدهای تولیدی کدنویسی شده و شاید برای شرایط فرآیندی مناسب نباشد. DAQFactory را می ‌توان بهترین نرم افزار مانیتورینگ صنعتی در بخش تولید دانست که دیتا لاگری آن بسیار حرفه ‌ای و موثر است. سیستم برنامه نویسی آن آنقدر بهینه بوده که داده ‌های مختلف در سریع ‌ترین زمان پردازش شده و دستورات لازم به دیگر بخش ها منتقل می ‌گردد.

از آن ‌جا که در واحدهای تولیدی نباید هیچگونه وقفه ‌ای ایجاد شود، این برنامه هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی، می‌تواند تمام فرمان‌ ها را بدون لحظه ‌ای مکث صادر کرده و تمام دستگاه ‌ها را در راستای برنامه مورد نظر هماهنگ کند. بجز سیستم منطقی، قسمت گرافیکی برنامه نیز به خوبی آماده شده و کاربران به ساده‌ترین شکل می ‌توانند به دیتاهای سیستم تولیدی شما دست پیدا کنند.

صفحات سفارشی آن در اختیار ادمین بوده و قابلیت‌ های گرافیکی جذابی را می‌ توانید برای کاربران سیستم اعمال کنید. DAQFactory از پروتکل ‌های سریال و اترنت پشتیبانی کرده و با توجه به نیاز خود می ‌توانید یکی از اکانت‌ های مختلف این برنامه را با میزان دسترسی مشخص تهیه کنید.

 

Worximity از نرم افزارهای مانیتورینگ صنعتی

برخی افراد دوست دارند تا امور مانیتورینگ مجموعه را به شخصه در دست گرفته و تمام تصمیمات لازم را خودشان بگیرند. برنامه Worximity این امکان را برای شما مهیا می‌ کند تا تمام اطلاعات را در هر لحظه از کل مجموعه دریافت کنید و با توجه به آن‌ ها تصمیماتی مهم و لحظه‌ ای بگیرید. کمتر برنامه‌ ای این امکان را به کاربر داده و معمولا تمام تصمیمات توسط پردازنده سیستم گرفته می ‌شوند. برای اینکه کمک مناسبی نیز در این راه داشته باشید، نمودارهایی دقیق، خلاصه شده و کاملا خوانا برای مدیر سیستم ارسال می‌ شود تا با مطالعه و بررسی دیتاهای داخل نمودار، تصمیمات بهتری بگیرد.

از آنجا که این برنامه را می ‌توان بهترین نرم افزار مانیتورینگ صنعتی نامید، باید گفت که مدیریت سیستم را بدون نگرانی می‌ توانید به Worximity سپرده و تا تعداد نامحدود پلتفرم مختلف را به آن وارد کنید تا در هر لحظه آن‌ها را کنترل کند. کارخانه شما به طور کلی مانیتور خواهد شد و حتی اگر در تمام لحظات به سیستم توجه نکنید نیز، اعلان ‌های مربوطه برای شما ارسال می‌ گردد.

 

حرف آخر؛ انتخاب بهترین نرم افزار مانیتورینگ صنعتی

از بهترین نرم افزارهای مانیتورینگ صنعتی می توان به MyPRO، Ignition، FactoryTalk، DAQFactory و Worximity اشاره نمود. هر کدام از این نرم افزارها، دارای مزایا و معایب مشخصی بوده و از طرفی برخی از آنها تنها برای شرایط خاص، مانند کارخانه ‌های تولیدی، قابل استفاده هستند. با شناخت کافی نسبت به این موارد و همینطور بودجه مورد نظر برای تهیه آن، می ‌توانید انتخاب خوبی داشته باشید. البته باید گفت که بیشتر این نرم افزارها دارای نسخه های تستی رایگان بوده و برای تصمیم گیری ساده ‌تر، می ‌توانید مدتی از این برنامه ‌های آزمایشی استفاده کنید.

erfan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *