مشخصات بهترین بخاری صنعتی کارگاهی برای خرید

مشخصات بهترین بخاری صنعتی کارگاهی برای خرید

مشخصات بهترین بخاری صنعتی کارگاهی برای خرید | تامین گرمای محیط‌های بزرگ و گسترده‌ای ‌مانند کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، سوله و انبار از طریق بخاری گازی، بخاری برقی، پکیج و شوفاژهای قدیمی امکان پذیر نیست، بلکه باید از انواع بخاری صنعتی کارگاهی برای انجام این کار استفاده کرد. در حال حاضر انواع مختلفی از بخاری صنعتی و کارگاهی توسط برندهایی متفاوت تولید می‌‌‌شوند و هر کدام نیز ویژگی‌های متنوعی دارند. برای خرید یک تجهیزات گرمایشی مناسب هم باید به ویژگی‌ها و مشخصات آن توجه کنید.

در غیر این صورت بخاری خریداری شده کارایی لازم را برای تامین گرمای محیط مورد نظر شما نخواهد داشت. بر همین اساس در ادامه مطلب به بررسی جزئیات بیشتری از مشخصات بهترین بخاری صنعتی کارگاهی می‌‌‌پردازیم.

راهنمای انتخاب بهترین بخاری صنعتی کارگاهی

1_ کارایی و بهره‌وری بالا

منظور از کارایی یا بهره‌وری همان بازدهی بخاری صنعتی است؛ یک بخاری صنعتی خوب باید میزان هدر رفت انرژی بسیار کمی داشته باشد. در واقع باید نسبت مصرف سوخت آن به میزان تولید حرارت؛ یک نسبت مطلوب و مورد قبول باشد. در غیر این صورت بخاری میزان بسیار زیادی سوخت مصرف می‌‌‌کند، ولی تولید گرمای مناسبی نخواهد داشت.

2_ کم مصرف بودن

امروزه خرید وسایل و محصولات سرمایشی و گرمایشی کم مصرف متقاضیان بسیار زیادی دارد، زیرا با انجام این کار نه تنها در مصرف انرژی‌های ارزشمندی مانند برق، گاز، بنزین، گازوئیل و غیره صرفه جویی می‌‌‌شود، بلکه هزینه کمتری نیز برای مصرف انرژی پرداخت خواهد شد.

3_ جنس بدنه محکم

بدون شک هیچ کسی تمایل ندارد وسایلی را خریداری کند که بدنه ضعیف، نازک و به طور کلی آسیب پذیری دارند. برای خرید یک بخاری صنعتی خوب هم باید به جنس بدنه آن توجه کنید و از میزان استحکام بدنه و ساختار کلی بخاری مطلع شوید. به این ترتیب جابه‌جایی بخاری کارگاهی، نصب و استفاده از آن باعث وارد شدن صدمه به بخاری نخواهد شد.

4_ وزن نسبت به ابعاد کم

یکی از نکات مهمی که در مورد بخاری‌های صنعتی وجود دارد؛ تناسب وزن و ابعاد بخاری است. یک بخاری کارگاهی خوب در عین حال که وزن کم و ابعاد کوچکی دارد و به این ترتیب فضای کمتری را اشغال خواهد کرد؛ بازدهی بالایی داشته و محیط را به خوبی گرم می‌‌‌کند.

5_ داشتن نشانی استاندارد

بخاری‌های صنعتی که با گاز، نفت، برق و سایر سوخت‌ها کار می‌‌‌کنند به طور مستقیم با سلامت انسان در ارتباط هستند. بنابراین اگر با رعایت استانداردهای لازم تولید نشده باشند؛ روشن شدن آن‌ها در محیط‌های کارگاهی خطرناک است. به همین علت هنگام خرید یک بخاری کارگاهی خوب باید به نشانی استاندارد و واقعی بودن آن توجه کنید. بخاری انرژی یکی از برندهای معروف بخاری صنعتی ایرانی است که دارای نشان استاندارد و کاملاً ایمن است.

6_ گارانتی معتبر

برخی از برندهای تولید کننده بخاری کارگاهی؛ محصولات خود را به همراه گارانتی عرضه می‌‌‌کنند. در این میان ممکن است به صورت لفظی یا با ارائه یک برگه نامعتبر به خریداران اعلام شود که محصول دارای گارانتی است. بنابراین باید از معتبر بودن گارانتی ارائه شده اطمینان حاصل کنید.

7_ خدمات پس از فروش

بهتر است بدانید مفهوم گارانتی با خدمات پس از فروش متفاوت است. منظور از گارانتی؛ تعویض و تعمیر قطعات به صورت رایگان، تحت یک سری شرایط خاص و تا مدت زمانی مشخص پس از فروش محصول است.

این در حالی است که خدمات پس از فروش شامل تعداد ماه‌های بیشتری می‌‌‌شود، ولی برای تعمیر و تعویض قطعات از مشتریان هزینه اخذ خواهد شد. بنابراین هنگام خرید بخاری کارگاهی به داشتن خدمات پس از فروش هم توجه کنید، زیرا پس از پایان مدت زمان اعتبار گارانتی برای سرویس یا تعمیر بخاری با مشکل پیدا کردن تعمیرگاه معتبر مواجه نخواهید شد.

8_ قیمت مناسب

یکی از موضوعاتی که برای خرید هر محصولی مورد توجه قرار می‌‌‌گیرد؛ قیمت آن‌هاست. یک بخاری صنعتی خوب در کنار سایر ویژگی‌های مثبتی که دارد؛ باید از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد، نه اینکه به بهانه قابلیت‌های بسیار زیاد آن، بیش از حد گران قیمت باشد.

9_ داشتن ترموستات

برخی از بخاری‌های صنعتی دارای قطعه‌ای ‌به نام ترموستات هستند. بهتر است بدانید برای ترموستات یک محدوده دمایی تعیین می‌‌‌شود و به این ترتیب با افزایش دمای محیط؛ ترموستات بخاری را خاموش می‌‌‌کند و با کاهش دمای محیط از محدوده‌ای ‌که برای ترموستات تعیین شده است؛ این قطعه، بخاری را روشن خواهد کرد. به این ترتیب دمای محیط در یک محدوده مشخص کنترل می‌‌‌شود.

10_ ایمن بودن

یک بخاری صنعتی خوب باید ایمنی لازم را برای روشن شدن و تامین گرمای محیط داشته باشد، در غیر این صورت باعث ایجاد خطرات جانی و مالی خواهد شد. برای مثال موارد نامبرده در ادامه مطلب از جمله مهم‌ترین نکات ایمنی بخاری‌های صنعتی هستند:

  • بخاری‌هایی که به نصب دودکش نیاز دارند؛ باید اندازه محل اتصال دودکش آن‌ها استاندارد باشد.

  • سیستم احتراق همه بخاری‌های صنعتی باید به درستی کار کند و فاقد نقص باشد.

  • در صورت تعبیه شیشه در ساختار بخاری باید از شیشه‌های با کیفیت استفاده شود.

  • بخاری‌های دارای سیستم اطفاء حریق بسیار ایمن هستند.

  • داشتن ترموستات برای خاموش شدن بخاری هنگام افزایش بیش از حد دما نیز به افزایش ایمنی بخاری کمک می‌‌‌کند.

به این ترتیب روشن شدن بخاری صنعتی برای کسانی که در اطراف آن مشغول به فعالیت هستند؛ خطرناک نخواهد بود.

11_ داشتن سیستم کنترل حرارت

سیستم کنترل حرارت را می‌‌‌توان مجموعه‌ ای از سنسورهای تشخیص میزان حرارت و ترموستات در نظر گرفت. در واقع ترموستات به کنترل میزان حرارت منتقل شده به محیط کمک می‌‌‌کند و مانع از افزایش یا کاهش بیش از حد دما می‌‌‌شود. بنابراین بخاری‌هایی که به سیستم کنترل حرارت مجهز هستند؛ کارایی و حتی ایمنی بالاتری دارند.

12_ داشتن قدرت حرارتی بالا

برخی از بخاری‌های صنعتی دارای اندازه‌ای ‌بزرگ هستند به نحوی که با دیدن آن‌ها تصور می‌‌‌کنید یک محیط بسیار گسترده را گرم می‌‌‌کنند. در حالی که برخی از همین بخاری‌ها قدرت حرارتی بالایی ندارند و نمی‌‌‌توانند محیط‌های گسترده را گرم کنند. بنابراین نباید معیار خرید یک بخاری کارگاهی قوی، اندازه آن باشد؛ بلکه باید به میزان قدرت حرارتی بخاری توجه کنید.

13_ طول عمر بالا

بدون شک وسایل گرمایشی جزء محصولاتی نیستند که هر سال قصد خرید آن‌ها را داشته باشید. بنابراین بهتر است به میزان طول عمر بخاری صنعتی کارگاهی نیز توجه کنید تا خریدی به صرفه داشته باشید. طول عمر چنین وسایلی نیز به کیفیت ساخت، جنس بدنه، کیفیت قطعات به کار رفته در تولید آن‌ها و غیره مرتبط است.

14_ ابعاد و طراحی مناسب

درست است که بخاری‌های صنعتی در محیط‌های بزرگ و گسترده نصب می‌‌‌شوند، ولی اندازه بخاری برای چنین محیط‌هایی نیز اهمیت دارد. بنابراین طراحی اصولی و حرفه‌ای ‌یک بخاری به مناسب بودن ابعاد آن و در نتیجه افزایش کارایی و تقاضا برای خرید کمک می‌‌‌کند. توجه داشته باشید هر چه قدر ابعاد یک بخاری کارگاهی مناسب‌تر باشد؛ فضای کمتری را اشغال کرده و باعث محدود شدن فعالیت در آن محیط نمی‌‌‌شود.

15_ گرم کردن محیط به صورت یکنواخت

برای اینکه گرمای تولید شده توسط بخاری‌های صنعتی به صورت یکنواخت در محیط پخش شود؛ باید از یک قطعه به نام فن کانوکشن هم در ساخت بخاری استفاده شود. به این ترتیب فن کانوکشن تمام حرارت تولید شده را به صورت یکنواخت در محیط پخش می‌‌‌کند و اطراف بخاری، گرم و فضاهای دورتر از آن سرد، نخواهند بود.

بهترین بخاری صنعتی کارگاهی را از کجا بخریم؟

در حال حاضر انواع مختلفی از بخاری صنعتی کارگاهی توسط برندهای متفاوت تولید شده و توسط چندین فروشگاه نیز عرضه می‌‌‌شوند. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد؛ تولید بخاری‌های غیر اصل، کپی کردن برندهای شناخته شده و در نهایت عرضه چنین محصولات بی‌کیفیت و غیر ایمنی است. بنابراین نمی‌‌‌توانید تنها با اتکا به نام برندهای معتبر و شناخته شده، یک بخاری صنعتی مناسب و اصل را خریداری کنید. به همین علت باید برای خرید بخاری‌های صنعتی به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید.

erfan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *