محل مناسب نصب کندانسور کولر گازی کجاست ؟

محل مناسب نصب کندانسور کولر گازی کجاست؟

محل مناسب نصب کندانسور کولر گازی کجاست؟

کندانسور یکی از تجهیزات مهم و قابل استفاده در بسیاری از دستگاه ها مثل کولر گازی است، که کاربرد اصلی آن، جمع آوری هوای گرم و انتقال آن به محیط بیرونی می باشد. شما باید محل مناسب نصب کندانسور کولرگازی را بدانید و این وسیله را در موقعیت مناسبی قرار دهید تا بیشترین کارایی و عملکرد را داشته باشد و عملیات تقطیر را به خوبی انجام دهد. اگر کندانسور کولر در معرض نور مستقیم آفتاب، بارندگی یا یخ زدگی قرار گیرد، قطعا از طول عمر مفید آن کاسته خواهد شد. معمولا این یونیت ها را روی دیوار یا در ارتفاع مشخصی از سطح زمین قرار می دهند. مهم ترین عوامل برای انتخاب بهترین محل برای نصب کندانسور چیست ؟

8 نکته مهم برای انتخاب بهترین محل نصب کندانسور کولرگازی

کندانسورها در 2 نوع آبی و هوایی تولید می‌شوند و اگر با آب عملیات خنک سازی را انجام دهند، از نوع آبی هستند و اگر این فرایند را توسط باد انجام دهند، به آن ها کندانسور هوایی گفته می شود. البته نوع خاصی از کندانسورها وجود دارد که تبخیر نامگذاری شده اند؛ قابلیت خنک سازی هوایی و آبی را به صورت همزمان دارند.

شما باید کندانسور کولر گازی را در محلی سخت و صاف نصب کنید و به دیوار محل نصب این قطعه ها توجه داشته باشید تا از استحکام و قدرت بالا برخوردار باشد. در ادامه نکته های لازم در تعیین محل مناسب نصب کندانسور کولر گازی را به طور کامل بررسی می کنیم:

قدرت و توان دیوار محل نصب یونیت

در بخش یونیت خارجی کولرگازی ها تجهیزات مختلفی مثل موتور فن، کمپرسور، کندانسور و بخش سیم پیچی قرار دارد که تمام این قطعه ها هر کدام باعث افزایش وزن تجهیزات می شوند. همچنین یونیت ها دارای پایه های فلزی مخصوص هستند که وزن آنها را بالا می برند. بنابراین قدرت و توان دیوار محل نصب از اهمیت زیادی برخوردار است.

شما باید دیواری را برای نصب تجهیزاتتان انتخاب کنید که توانایی تحمل وزن کندانسور و کمپرسور را دارد و به اندازه کافی قوی است. این دیوار همچنین باید بتواند صدای بالای کمپرسور و لرزه های احتمالی آن را نیز تحمل کند.

دوری کندانسور از فضای اتاق خواب

به هیچ عنوان نباید یونیت های خارجی را در دیوارهای پشت اتاق خواب نصب کنید؛ این دستگاه ها صدای بسیار بلندی ایجاد می کنند و در صورت نصب در چنین موقعیت هایی، آرامشتان را از بین می برند.

عدم نصب یونیت در فضاهای بسته و خفه

بهترین محل نصب برای یونیت ها و کندانسورها، فضایی با گردش هوای کافی است. در صورتی که گردش هوا در فضا وجود نداشته باشد، دستگاه نیز تنفس لازم را نخواهد داشت و در نتیجه در هوای سرد و گرم کندانسور اختلال به وجود می آید.

بنابراین یونیت ها باید در فضایی نصب شوند که شاخ و برگ درختان یا موانع دیگر در آنجا وجود ندارد. البته شما می توانید یونیت ها را در زیر درخت های بلند نصب کنید تا این درخت ها نقش سایه بان را برای آنها بازی کنند.

عدم نصب دستگاه در محل تابش مستقیم نور آفتاب

به هیچ عنوان یونیت کولر گازی را در معرض گرمای شدید قرار ندهید. در واقع محل مناسب نصب کندانسور کولر گازی در محیطی به دور از تابش مستقیم نور آفتاب است. در صورتی که نور آفتاب مستقیم به تجهیزات کولرگازی بتابد، خازن می سوزد، کمپرسور داغ می شود، به موتور فن فشار اضافه وارد خواهد شد و دستگاه نیز اورلود خواهد کرد.

پیشنهاد می دهیم حتما برای یونیت ها سایه بان های مخصوصی در نظر بگیرید تا حتی در صورت تابش نور آفتاب، روی بدنه و تجهیزات آنها نور نتابد. سایه بان ها نه تنها جلوی نور خورشید را می گیرند، بلکه از عوامل آسیب زای دیگر مثل گرد و غبار، برف، باران، بادهای شدید و… نیز جلوگیری می کنند.

عدم نصب کندانسور در محل سوخت های قابل اشتعال

به هیچ عنوان یونیت ها را در مجاورت و مسیر سوخت های قابل اشتعال قرار ندهید؛ چون خطر آتش سوزی بالا می رود.

ایجاد فاصله بین یونیت و آنتن تلویزیون

همواره باید بین آنتن تلویزیون و یونیت کولر گازی فاصله ای مشخص وجود داشته باشد تا این سیستم بر روی امواج آنتن ها تاثیری نگذارد. پیشنهاد ما ایجاد فاصله ای حداقل 3 متری است

عدم نصب یونیت روی شی خاص

از قراردادن یونیت ها را بر روی اشیا، به خصوص وسایل حساس به رطوبت خودداری کنید. کولرگازی ها حین کار رطوبت فضای خانه یا محل کار را جذب می کنند، برای همین مقداری آب به وجود می آورند.

سهولت نصب، حمل و نگهداری از کولرگازی

کندانسور را در محلی نصب کنید که در آینده بتوانید به راحتی اقدام به سرویس و تعمیر کولرگازی در شرایط لازم کنید و حمل و نصب این دستگاه برایتان مشکلی نداشته باشد.

آشنایی با نحوه نصب کندانسور کولر گازی

نصاب ها با بررسی برخی نکته های مهم می توانند کندانسور کولر را در فضاهای باز به صورت استاندارد نصب کنند. کندانسور بخش خارجی کولر گازی است که باید در فضای باز مثل بیرون منزل نصب شود؛ کارشناسان بهترین مکان برای نصب این تجهیزات را فضاهای باز می دانند.

  • آن ها توصیه می کنند که از نصب این تجهیزات در مسیرهای پرتردد، پر گرد و غبار یا گرم خودداری کنید؛ چون مشکلاتی به بار می آورند و راندمان کولرها را پایین می آورند.
  • در مراحل نصب کندانسورها، در وهله اول باید کف بتنی این تجهیزات را بر روی زمین به صورت کاملا تراز شده قرار دهید. البته پیشنهاد ما به شما نصب این کفی ها با فاصله ای اندک از زمین است تا در صورت بارش برف و باران یا مشکلات دیگر، آب و عوامل آسیب زا وارد آن نشوند.
  • سیم کشی در نصب کندانسورهای کولر گازی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید در اتصال سیم برق ابتدا پوشش را بردارید و از ترتیب سیم ها اطمینان کافی به دست بیاورید؛ این کار را می توانید با استفاده از نمودار سیم کشی انجام دهید.
  • در نهایت نوبت به اتصال لوله های کندانسور به لوله های کولر گازی می رسد.

کلام آخر؛ کندانسور کولر را کجا نصب کنم؟

کندانسور بخش مهمی از کولر گازی در فرایند خنک سازی هوا محسوب می شود که وظیفه جمع کردن هوای گرم و پخش آن در فضای خارجی را بر عهده دارد. جهت افزایش طول عمر و راندمان کاری کولر، بهتر است کندانسور آن را در فضای بسته و یا در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید.

به دلیل صدای تولید شده از این وسیله، آن را نزدیک دیوار اتاق خواب نصب نکنید تا آرامش شما هنگام استراحت بر هم نخورد. نصب یونیت در نزدیکی آنتن می تواند باعث اختلال در امواج گیرنده شود. اگر تصمیم دارید کندانسور را روی دیوار نصب کنید، از توان تحمل آن اطمینان حاصل کنید و در غیر این صورت، حتما با در نظر گرفتن یک سکو، فاصله آن را از سطح زمین حفظ کنید.

erfan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *